Yrityksille

Home / Yrityksille



Enemmän ajankohtaista tietoa sivuilla Edustuskuvaamo.fi ja Fb Valokuvaaja Anne Yrjänä

Yrityskuvaus avaa ovesi jo netissä

Markkinointiviestintä on yrityksille tärkeätä

Markkinointiviestinnän kuvat

Yritysten viestintä on siirtynyt verkkoon. Se miltä näytämme verkossa, kertoo asiakkaille, millaisia olemme. Kuvilla on iso merkitys mielikuvan rakentamisessa. Yrityksen tarvitsemat kuvat voi jakaa karkeasti seuraaviin

  • Tilannekuvat, joissa kuvataan yrityksen toimintaa
  • Henkilöstön yhteystietokuvat
  • Henkilökunnan yhteiskuvat
  • Tuotekuvat
  • Kuvat markkinointiin ja sisältömarkkinointiin
  • Kuvituskuvat

Teemme useiden yritysten kanssa pitkäjänteistä yhteistyötä. Näin kaikkia kuvia ei tarvitse ottaa kerralla. Kuvien tyyli ja idea pysyvät samanlaisena, vaikka niitä otettaisiin eri vuosina. Brändiä rakennetaan siis myös pitkäjänteisesti kuvilla.

Henkilöstökuvat

Verkkosivujen yhteystiedot kannattaa varustaa yhteyshenkilöiden kuvilla, virallisesti tahi rennommin. Asiakkaan on helpompi tulla yritykseen, jonka tilat ja toimijat ovat kuvista tuttuja. Samoja kuvia voi myös käyttää nimitysuutisissa ja printtimateriaaleissa.

Toteutamme usein kuvaustilanteessa erilaisia kuvavariaatioita samasta henkilöstä. Näin yrityksellä on käytettävissä kuvia erilaisiin tarpeisiin.

Tapahtuma- ja juhlakuvaus

Yrityksillä on tilaisuuksia ja juhlia, joissa halutaan keskittyä itse tilaisuuteen ja vieraisiin. Monesti tällaiset tilaisuudet halutaan myös dokumentoida sekä itse juhlan että myös vieraiden takia. Yritykset voivat käyttää kuvia viestinnässään, mutta myös myöhemmin ihan historian tallentamisen merkeissä.

Kun haluat keskittyä itse juhlaan ja vieraisiin, tilaa meidät paikalle. Kuvauksen hinta muodostuu kuvausajasta ja kuvapaketin koosta. Toimitamme tapahtumakuvauksen kuvat sähköisinä tiedostoina, täysillä käyttöoikeuksilla.

Tapahtumakuvauksia

  • Messukuvaus
  • Sponsoritapahtuma
  • Yritysten juhla- ja tapahtumakuvaus
  • Sukukokoukset
  • Ulkoilmatapahtumat
  • Kesäjuhlat

Asunto- ja interiöörikuvaus

Arkkitehtuuri-, asunto- ja interiöörikuvaus poikkeavat luonteeltaan ihmisten kuvaamisesta. Rakennuksia kuvataan auringonkierron määrittämiin kellonaikoihin ja on eduksi, jos tuuli liehuttaa lipputangossa yrityksen omia lippuja näyttävästi. Arkkitehtuuri esittäytyy tyylikkäimmillään juuri oikeassa valossa ja kuvaus kannattaa lähes aina keskittää aikaan, jolloin luonto on vehmas ja vihreä. Tunnelmallisen ravintolan kuvat voivat olla vetovoimaisia, kun niitä on kuvattu sinisellä hetkellä, jolloin lämmin ikkunavalo kertoo viihtyisyydestä illan kylmyydessä ohikulkevan silmin katsottuna. Yritysten sisämiljööt kuvataan myös helpoimmin aurinkoaikataulun. Tilat ovat edustavimmillaan ennen henkilökunnan ja asiakkaiden saapumista.

Kiinteistövälittäjät ovat heränneet huomaamaan, kuinka edustavilla asuntokuvilla herätetään kiinnostusta ostajissa. On tärkeätä luoda hyvä ensivaikutelma heti, kun asunto laitetaan myyntiin ja kuvat ilmestyvät nettiin uusina kohteina. Kuvauksen aikana sekä välittäjä että omistaja osaavat avata kohteen luonnetta ja viehätystekijöitä, jotta juuri oikea ostaja näkisi niistä viestivät kuvat.

Isot ryhmäkuvat

Työyhteisö tai vaikkapa orkesteri voidaan ryhmäkuvan sijasta kuvata erikseen henkilöittäin tai alaryhmittäin. Valmiista valko- tai esimerkiksi mustataustaisista kuvista yhdistetään halutunmuotoinen ryhmä. Ryhmä voi olla rivi työntekijöitä tai erimuotoiseksi muokattava rykelmä henkilöitä. Tämän kuvaustavan etuna on se, että jokainen kuvattava voidaan kuvata mahdollisimman kolmiulotteiseksi, kun kukaan ei varjosta ketään. Kokonaisuus on siten valollisen ja laadukkaan näköinen. Kuvaa on helppo myös päivittää, kun henkilöstössä tapahtuu muutoksia. Esimerkiksi viihde- ja tango-orkesteri Guardia Nueva kuvattiin muutama vuosi sitten mustalle taustalle. Eri mainostoimistot ovat sittemmin voineet muokata ryhmää vaihtelevien tarpeitten mukaan, vaikka pysty- ja vaakasuuntaiseksi.

Yrityksen fiiliskuvat

Usein yrityksellä on tarve saada uutta tai ikivihreätä nettisivujen päivittämiseksi. Kutsu silloin valokuvaaja pariksi tunniksi havainnoimaan niitä asioita, jotka kiinnostavat yrityksen asiakkaita. Kuvat voi julkaista heti tai sitten säilyttää uutta julkaistavaa pitkäksi aikaa. Antik Helénillä kuvasimme ikivihreitä. Jokainen esine on uniikki eikä niitä varsinaisesti enää ole saatavilla, kun ajassa mennään eteenpäin.